Kāda Tev ir bijusi pieredze IT nozarē? Kad un kāpēc radās ideja par sava uzņēmuma dibināšanu?
Ar It nozari esmu saistīts jau ļoti ilgi, jau kopš skolas laikiem, kad tikko parādījās datori, interesējos par programmēšanu. Domāju, ka, lai dibinātu savu uzņēmumu vajag zināt ne tikai savu lietu, bet arī grāmatvedību, tāpēc pabeidzu arī grāmatvežus. Vēlāk pastrādāju kā ERP sistēmu ieviešanas projektu vadītāju. ERP sistēmas un noliktavas uzskaites sistēmas esmu ieviesis vairāk kā 20 valstīs. Pēc tam vēlējos pastrādāt arī otrā pusē un nonācu līdz finanšu direktora amatam „Flying Tiger Copenhagen” veikalu tīklam Baltijas valstīs.
Šeit arī radās doma par sava uzņēmuma dibināšanu, jo vajadzēja piedāvāt risinājumus “Tiger” veikaliem starptautiskā līmenī, bija jādomā kā standartizēt IT sistēmas.
Tā 2010.gadā tika dibināts uzņēmums IBSC jeb International Business Solution Center. Tobrīd attīstījās IT nozare, notika pāreja no grāmatvedības sistēmām uz ERP sistēmām – bija īstais laiks un mums bija ko piedāvāt.
Kad tapa uzņēmuma pašu radīts risinājums - Resico?
Strādājot pie ERP sistēmu ieviešanas “Tiger” tīklā, es sapratu, ka no Latvijas striktajām likumdošanas prasībām un mazā tirgus ar nelielo maksātspēju ir savi ieguvumi, jo šādi apstākļi piespiež uzņēmējus veikt precīzāku uzskaiti jau no uzņēmuma pirmsākumiem. Šajā laikā man jau bija izveidojusies vīzija par to, kā noliktavas vadības sistēmai būtu jāstrādā, ja es tādu radītu. Tai pat laikā domāju, ka ir taču tik daudz “startup” kas jau kaut ko dara šajā segmentā. Tomēr sastopoties tuvāk ar “startup” uzņēmēju radītajiem risinājumiem, pamanīju, ka tie ir entuziasma pilni, taču bieži vien tiem pietrūkst pieredzes un nozares, uzņēmuma procesu izpratnes, līdz ar to risinājums praksē izrādās neefektīvs. Tas deva drosmi radīt pašiem savu risinājumu.
Kāds ir Resico atšifrējums?
Resico ir vārdu salikums no vārdiem Reliable, Simple, Competent. Kad gribējām izveidot savu produktu – mākoņrisinājumu, tad mums šķita, ka ir pietiekami liela uzkrātā pieredze, tāpēc arī vārds Reliable – uzticams. Mazumtirdzniecībā tas ir ļoti svarīgi, lai risinājums visu laiku strādā un veikali būtu vaļā. Simple – apzīmē vienkāršs, tāda arī ir doma, ka tas ir ērti un viegli lietojams. Bijām pamanījuši, ka veikala cilvēkiem ir grūti lietot sarežģītus risinājumus un tas paņem daudz laika. Competent – apzīmē mūzu komandu. Vairs nebijām tāds “Startups”, mēs bijām vairāk kā 10 gadus nostrādājuši nozarē un sapratuši, kā tas viss strādā, tāpēc arī bija skaidra ideja kā varētu labāk. Šo kompetenci vēlējāmies nodot arī plašākai auditorijai.
Kas, tavuprāt, ir jebkura uzņēmuma veiksmes atslēga? Vai IBSC to izmanto un gūst panākumus?
Veiksmīga biznesa pamatā ir vadītājs ar pietiekami lielu pacietību un gribasspēku iet un attīstīt savu ideju. Daudzas reizes kļūdīties un turpināt darīt - jo vairāk tu dari, jo vairāk tev kaut kas sanāks.
Tā kā esam IT kompānija, tad mūsu vienīgais resurss ir cilvēki. Man kā uzņēmuma vadītājam vienmēr šķiet, ka nevajag darbiniekiem uzspiest to savu vīziju. Kad nostiprinās uzņēmuma komanda, tad viņi kā cilvēki veido tavu kompāniju un jūs kopā vienojaties, kas ir tās uzņēmuma vērtības pie kurām ir jāpieturas.
Uzņēmumu veido cilvēki. Man ir paveicies atrast čaklus, aizrautīgus un profesionālus darbiniekus, kuri tagad jau paši veido IBSC. Tāpat arī mūsu biznesa vērtība ir cilvēcīgas attiecības arī ārēji, ar citiem uzņēmumiem - mūsu klientiem.
Protams, jeb kura biznesa atslēga ir arī disciplīna. Mazumtirdzniecībā tas, piemēram, attiecas uz pārdevējiem – ir jāatgādina par to, kā kārto plauktus, kā lietojam kasi, veicam inventarizāciju, tas nekas, ka tas notiek katru gadu, tas tā pat ir jāatgādina. Jābūt disciplīnai, ja tās nebūs, tad pazudīs uzņēmuma struktūra un tēls. Šo veiksmes atslēgu izmantojam arī IBSC.
Kas IBSC atšķir no pārējā tirgus piedāvātajiem risinājumiem?
Mūsu ideja, ar ko atšķirties bija izveidot mūsdienīgu, jaunu, modernu risinājumu ar augstas kvalitātes apkalpošanu – mēs negribam pārdot un aizmirst par klientu, gribam veidot labas attiecības un vēlamies, lai mūsu klients būtu veiksmīgs. Ja mūsu klients ir veiksmīgs, arī mūsu bizness var paplašināties, jo, iespējams, viņam vajadzēs vēl kases sistēmas un tamlīdzīgi.
Bijām ievērojuši tirgū, ka kasu sistēmas un tirdzniecības vadības sistēmu segmentā visi grib tikai pārdot vairāk un komunikācijas nav. Mēs gribējām tieši otrādi – vēlējāmies veidot labu sadarbību ar klientu. Mēs nekad neslēpjamies, neraujamies sevī – vienmēr runājam un cenšamies atrisināt jeb kādu situāciju.
Kas ir IBSC klientu mērķauditorija? Pastāsti par mūsu klientu loku šobrīd.
No klientu mērķauditorijas mūsu bizness ir diezgan plašs, jo mūsu Resico risinājumam nav nekādi ierobežojumi – viņu var lietot gan lieli, gan mazi uzņēmumi.
Par mūsu mērķauditoriju varam saukt klientus, kas vēlās sadarboties un būvēt cilvēcīgas attiecības. Ja klients negribēs diži iespringt un iedziļināties, tad arī mēs nevarēsim palīdzēt.
Viens no mūsu plusiem ir tas, ka esam arī starptautisks uzņēmums. Mums ir klienti vairāk kā 20 valstīs. Bieži vien Latvijas uzņēmumam, kurš vēlās startēt starptautiskā līmenī – ir ērti izmantot mūsu risinājumu, jo to var darīt arī citā valstī.
Mūsu uzņēmumam ir arī izplatīšanas tīkls, kur mēs piedāvājam Resico risinājumu partneriem, kuri kādā konkrētā valstī izplata mūsu produktu. Piemēram, Norvēģijā, Dānijā, Lietuvā, Singapūrā, Austrālijā un citur.
Kā Tu raksturotu uzņēmuma galvano misiju un uzņēmuma vērtības?
Mūsu galvenā misija ir palīdzēt tirdzniecības uzņēmumiem strādāt labāk, modernāk un efektīvāk. Manuprāt, tā ir iespēja, kas ir jāizmanto visiem tirdzniecības uzņēmumiem, jo Resico ir par ļoti labu cenu, ņemot vērā lielo ieguldījumu. Zem katras podziņas slēpjās stundām, stundām darba.
Runājot par IBSC uzņēmuma iekšējām vērtībām, es vienmēr esmu domājis, ka katram darbiniekam jābūt kā saimniekam savā sētā, tādā ziņā, ka, ja tu redzi kādu problēmu, tu arī uzņemies atbildību to atrisināt. Tāpat arī tam vajadzētu strādāt uz āru – ar mūsu klientiem. Visas problēmas un ķibeles, kas rodas klientiem, mēs no tām neslēpjamies, uzņemamies atbildību un mēģinām atrisināt.