Resico ERP sistēma nemitīgi attīstās, pilnveidojot esošo sistēmas funkcionalitāti un nepārtraukti ieviešot jaunas funkcijas, kas ļauj mūsu klientiem vēl efektīvāk organizēt savu ikdienas darbu un veicina pārdošanas apjomu pieaugumu.
Šoreiz varam ziņot, ka Resico ERP sistēma ir ieviesusi atbalstu e-rēķiniem PEPPOL formātā. Tagad ikviens Resico ERP lietotājs var sagatavot rēķinu ne tikai PDF vai Word formātā, bet arī XML datnē PEPPOL formātā.
Kas ir elektroniskie rēķini?
E-rēķini ir faili XML formātā, kas tiek izveidoti un nosūtīti īpašā PEPPOL standarta formātā. Šāds formāts saskaņots Eiropas Savienības valstu līmenī, lai nodrošinātu standartizētu un drošu rēķinu apmaiņu starp uzņēmumiem un iestādēm.
Svarīgi saprast, ka ne katrs XML fails ir e-rēķins, jo tikai šis – PEPPOL BIS Billing 3.0 formāts būs savietojams ar Latvijas e-rēķiniem.
Atverot e-rēķina xml failu, tas izskatās šādi:

E-rēķinu izmantošana Latvijā tiek ieviesta pakāpeniski:
No 2025. gada 1. janvāra, sūtot rēķinus valsts un pašvaldību iestādēm, e-rēķini ir obligāti.
No 2026. gada 1. janvāra e-rēķini būs jāizmanto visiem komersantiem.
Kas ir PEPPOL?
PEPPOL apzīmē "Pan-European Public Procurement Online". Tas ir Eiropas Savienības izveidots standarts un infrastruktūra, kas ļauj uzņēmumiem un valsts iestādēm Eiropas valstīs automatizēti un drošā veidā apmainīties ar elektronisko dokumentu datiem, piemēram, pasūtījumu datiem un e-rēķinu datiem.
Kā sagatavoties e-rēķinu apritei
Svarīgi zināt ka pašlaik tiesību akti nosaka trīs dažādus e-rēķinu apmaiņas kanālus:
- E-adrese – šobrīd paredzēta valsts pārvaldes iestādēm rēķinu saņemšanai;
- E-pasts: pusautomātisks process, kurā fails ir jānosūta pa e-pastu un manuāli jāimportē saņēmēja grāmatvedības sistēmā.
- E-rēķinu operators (API) – automātisks datu apmaiņas kanāls, kas ļauj veikt rēķinu datu apmaiņu starp divām sistēmām.
No 2026. gada 1. janvāra visiem uzņēmējiem, arī pašnodarbinātajām personām, būs jāveic e-rēķinu apmaiņa, tāpēc ļoti svarīgi tam sagatavoties laicīgi.
Mazajiem uzņēmumiem, kas veido rēķinus programmā Excel, vajadzētu meklēt kaut ko jaudīgāku, piemēram, Resico ERP, kas nodrošina e-rēķinu izveidi.
Novērtējiet, ko pieprasa jūsu klienti un piegādātāji. Apsveriet izveidoto pārdošanas rēķinu apjomu, ja rēķinu apjoms ir liels, Resico ERP integrēts e-rēķinu operators, piemēram, Unifiedpost būs ērtāks risinājums.
Resico ERP nodrošina sekojošas funkcijas:
- E-rēķinu izveide un manuāla nosūtīšana caur e-adresi;
- Automatizēta rēķinu nosūtīšana pa e-pastu;
- Integrācija ar e-rēķinu operatoru Unifiedpost.
Apskatiet arī video prezentāciju kur apskatam daļu no šīm jaunajām funkcijām. Neaizmirstiet piesekot mūsu YouTube kanālam, jo regulāri papildinām mūsu video klāstu ar noderīgām pamācībām.
Ja jums ir kādi jautājumi par e-rēķiniem vai citām saistītām funkcijām, lūdzu, sazinieties ar mūsu klientu apkalpošanas dienestu. Mēs esam šeit, lai palīdzētu jūsu biznesam augt un gūtu visas priekšrocības, ko Resico ERP sistēma var jums sniegt.