Pašapkalpošanās kioski nav gluži jaunums. Pirms pandēmijas daudzas lielākās ātrās ēdināšanas restorānu ķēdes jau bija ieviesušas pašapkalpošanās kioskus un ātri vien guva panākumus. McDonald’s statistika apliecināja (ar to vari iepazīties šeit), ka viņu restorānos, kuros tika ieviesti kioski, pārdošanas apjoms pieauga vidēji par 5% līdz 6%. Pārdošanas pieauguma iemesls lielā mērā ir saistīts ar izmaiņām klientu uzvedībā. Klienti ir pieraduši pie tiešsaistes pasūtīšanas vienkāršības, ātruma, un arvien biežāk sagaida tādas pašas kontroles un izvēles iespējas, kad viņi apmeklē ātrās ēdināšanas restorānu. Turklāt, Tilstera veiktais pētījums atklāja (ar to vari iepazīties šeit), ka visu vecumu klienti labprāt izmanto pašapkalpošanās kioskus. Faktiski 65% no šiem klientiem apstiprināja, ka apmeklētu restorānu biežāk, ja būtu iespējams izmantot pašapkalpošanās kiosku, un 30% dod priekšroku pasūtīt no pašapkalpošanās kioska, nevis pie kasiera, ja rindas ir vienādas.
Ir skaidrs, ka pašapkalpošanās kioski ir kļuvuši par neatņemamu daļu no daudzu uzņēmumu darbības, sniedzot vairākus ieguvumus. Šobrīd pašapkalpošanās kiosku ieviešana var risināt būtisku problēmu mūsdienu darba tirgū, kas ir, kvalificēta personāla trūkums, kas mūsdienās vērojams tieši ēdināšanas nozarē – ēdināšanas uzņēmumos un viesnīcās. Pēdējos gados kopš pandēmijas sākuma Latvijā nozare zaudējusi aptuveni 10-12 tūkstošus darbinieku, ko iespējams skaidrot dažādi. Kantar pētījumā (ar to vari iepazīties šeit) tika noskaidrots, ka Latvijā viszemākais sava darba apmierinātības līmenis ir cilvēkiem ar salīdzinoši zemiem ienākumiem, tostarp apkalpošanas sfērā strādājošajiem (viesmīļiem un istabenēm). Turklāt, Latvijā tikai katrs ceturtais darbinieks vēlas uzlabot savu sniegumu un produktivitāti.
Demogrāfiskās izmaiņas, emigrācija, inflācija un citi faktori ir iemesls tam, ka ēdināšanas uzņēmumu īpašniekiem ir grūtības piesaistīt un uzturēt pietiekami daudz un labus apkalpojošos darbiniekus.
Ēdināšanas pakalpojumu sfērā pašapkalpošanās kioski var strādāt kā viens no risinājumiem, sevišķi ātrās ēdināšanas uzņēmumos un ātrās ēdināšanas izbraukuma tirdzniecībā - kioski var kalpot kā ērts papildinājums un atvieglojums uzņēmuma darbībā. Tas ļauj uzņēmumiem optimizēt darbaspēka resursus un samazināt nepieciešamo personālu, kas attiecīgi palīdz samazināt arī darba spēka izmaksas. Tāpat ir iespējams apkalpot lielāku klientu skaitu, kas palīdz samazināt pasūtījumu gaidīšanas laiku un kopumā palielina apkalpošanas efektivitāti. RESICO tirdzniecības vadības sistēma, kuru ir iespējams integrēt ar pašapkalpošanās kiosku spēj uzkrāt arī datus par klientu izvēlēm un pasūtījumu paradumiem, un izmantojot šādu datu bāzi, ir iespējams veidot atbilstošu produktu piedāvājumu, mārketinga un citas pārdošanas stratēģijas.
Pašapkalpošanās kases ir risinājums, kas spēj, galvenokārt, papildināt ēdināšanas uzņēmumu darbību, piedāvāt klientiem jaunu un modernu pieredzi. Tas ir risinājums, kas šī brīža situācijā var palīdzēt pārvarēt personāla trūkumu, spēj palielināt apkalpoto klientu skaitu, apkalpošanas efektivitāti un ilgtermiņā samazināt uzņēmuma darba spēka izmaksas.
Mēs, SIA IBSC, esam uzņēmums ar pieredzi 21 valstī, esam palīdzējuši vairāk kā 900 uzņēmumiem un mazumtirdzniecības jomā darbojamies vairāk kā 10 gadus. Saviem potenciālajiem klientiem piedāvājam pašus aktuālākos risinājumus, un tostarp, arī pašapkalpošanās kioskus. Mūsu piedāvājumā iekļauts ne tikai kiosks, bet arī:
- Resico tirdzniecības vadības risinājums
- 24/7 tehniskās apkapošanas līgums
- Karšu termināļa apkalpošanas līgums
- Turklāt, ja vēlēsies izmēģināt šāda risinājuma efektivitāti savā uzņēmumā, bet neesi gatavs to iegādāties - piedāvājam arī nomas iespēju.
Ja esi ieinteresēts un vēlies pieteikties bezmaksas konsultācijai un uzzināt vairāk, dodies uz: https://www.goibsc.lv/form/